Stiri diverse
Angajați ai Serviciului Public de Ocupare din regiunile Centru, Vest și Nord-Vest, perfecționați printr-un proiect cu finanțare europeană
Păstrarea locului de muncă pe o piață aflată într-o permnentă schimbare poate fi o adevărată provocare, atât pentru angajații cu funcții de execuție, cât și pentru cei cu atribuții de conducere. Perfecționarea profesională rămâne una dintre puținele arme pe care le are la îndemână salariatul în fața concurenței, a tăierilor de cheltuieli și a reorganizărilor. Absolvirea unui astfel de program asigură un avantaj competitiv, un bagaj mai mare de cunoştinţe şi plus-valoare pe piaţa muncii.
Un astfel de demers este pus în practică de Agenția Județeană de Ocupare a Forței de Muncă(AJOFM) Alba prin proiectului „3C – Calitatea Crează Competențe – Calitatea în formare Crează Competențe profesionale de nivel european pentru personal„ul SPO din Regiunile Centru, Vest și Nord-Vest“, derulat împreună cu AJOFM Arad, AJOFM Satu Mare, S.C. Tobimar Construct SRL Alba Iulia, Universitatea „1 Decembrie 1918” Alba Iulia, Desarrollo de Estrategias Exteriores SA, Fomento de Iniciativas y Desarrollo de Actividades S.L., Servicio Público de Empleo del Principado de Asturias, ultimele trei din Spania.
Îmbunătățirea cunoștințelor, deprinderilor și abilităților pentru dezvoltare personală și organizațională
Una dintre activitățile proiectului s-a concretizat în organizarea unui curs de perfecționare în ocupația de „Specialist îmbunătățiri procese“, pentru care au fost selectați 24 de angajați de la Agențiile Județene de Ocupare a Forței de Muncă Alba, Arad, Brașov, Bihor, Bistrița-Năsăud, Caraș-Severin, Covasna, Mureș, Satu Mare, Sibiu, Centrul Național de Formare Profesională a Personalului Propriu (CNFPPP)Râșnov și de la Centrele Regionale de Formare Profesională a Adulților (CRFPA) Brașov și Cluj.
Programul de 75 de ore, eșalonate pe două săptămâni, dezvoltă atitudini pozitive față de identificarea și soluționarea unor probleme a căror manifestare generează abateri de la procesele standard de organizare și funcționare a unei instituții. „Programa de pregatire asigură îmbunătățirea cunoștințelor, deprinderilor și abilităților necesare atât dezvoltarii personale, cât și a celei organizaționale. Principalele competențe care vor fi dobândite, în urma absolvirii examenului final, sunt: «Rezolvarea problemelor»; «Organizarea locului de muncă»; «Proiectarea metodelor de analiză și îmbunătățire a procesului»; «Dezvoltarea sistemului intern de îmbunătățire continuă a proceselor». Desfășurat dominant sub formă practică și folosind metode de predare specifice adulților, programul asigură cunoașterea și exersarea unor metode și tehnici performate de management Kaizen, care să conducă la autodisciplină, standardizare, orientarea spre nevoile clienților, valorificarea superioară a timpului, implicarea angajaților în lurea deciziilor “, susține expertul Maria Ilea, formator în cadrul programului de perfecționare.
Examenul final este programat la sfârșitul lunii în curs.
"Prin proiectul „3C“, AJOFM Alba se implică activ în modernizarea Seriviciului Public de Ocupare(SPO) din România, care este format din mai multe structuri naționale, regionale, județene și locale care facilitează accesul pe piața muncii. Cele mai vizibile dintre structurile SPO sunt Agențiile Județene de Ocupare a Forței de Muncă, care au un rol determinant în îmbunătățirea modului în care funcționează piața muncii." a declarat managerul de proiect, domnul Engi Corneliu.
Proiectul este co-finanțat din Fondul Social European, prin programul POSDRU 2007 – 2013.