Suntem şi pe:

Articolele zilei

Primăria Ocna Mureș „campioană” la nereguli și abateri în 2011

Publicat

- 312 vizualizări

    

     " În gestiunea Primăriei Ocna Mureș a fost constatat de departe cel mai mare număr de abateri în anul 2011, de la neînregistrări ale unor bunuri de contabilitate, neglijență în urmărirea încasării anumitor taxe la bugetul local până la decontări făcute aiurea. „Nu s-au recepționat și înregistrat în evidența contabilă a UAT a orașului Ocna Mureș elementele de pod, primite cu titlu gratuit de la UAT municipiul Aiud (…) în cantitate de 904.801,04 kg, a căror fostă și actuală locație nu rezultă din documentele prezentate de entitatea auditată. Nu s-a clarificat până la data prezentului audit, de către UAT orașul Ocna Mureș diferența de 387.712,15 kg rezultată dintre cantitatea inițială de elemente de pod înregistrată în contabilitate (corectată în timpul auditului) de 844.752,15 kg și cea vândută de UAT orașul Ocna Mureș prin licitație, ca deșeuri de fier, în urma casării elementelor de pod, în cantitate de 457.040,00 kg. În concluzie, pentru cantitatea totală de 1.292.513,19 kg elemente de pod, entitatea auditată nu a putut justifica faptic existența în teren a acestor elemente de pod. Valoarea estimativă a bunurilor de natura elementelor de pod, ce nu au putut fi justificate de entitatea auditată, a fost de 1.099.000 lei, suma cu care s-a prejudiciat bugetul orașului Ocna Mureș” se arată în raportul Curții de Conturi.
 

     De asemenea, o altă abatere care a produs prejudicii bugetului local se referă la faptul că „unitatea administrativ teritorială Ocna Mureș, prin compartimentul de specialitate, nu a urmărit modul de stabilire, înregistrare și încasare a impozitului pe teren în cazul unor suprafețe de 1.509,67 ha teren deținute de terțe persoane fizice și juridice. Valoarea veniturilor nestabilite de către entitate a fost de 120.000 lei, prin acesta veniturile bugetului local fiind diminuate nejustificat”.

     S-a mai constatat, de asemenea, că administrația ocnamureșeană a angajat, ordonanțat și plătit din bugetul local, suma de 37.000, reprezentând dobânzi legale în sumă de 30.000 lei și cheltuieli judecată în sumă de 6.000 lei, în condițiile în care aceste cheltuieli nu sunt strict legate de activitatea instituției și nu există bază legală pentru efectuarea lor. Suma de 37.000 lei reprezintă daune interese calculate de instanța de judecată pentru nedespăgubirea în termen a unei persoane fizice."

Fragment din articolul „Necunoaștere, indolență sau corupție în gestionarea banului public? ” apărut în ediția tipărită a ziarului UNIREA din data de 08.02.2013

 

Citește mai departe
Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *