Suntem şi pe:

Articolele zilei

Moldovan Nicolaie este noul city manager al municipiului Alba Iulia

Publicat

- 273 vizualizări

Moldovan Nicolaie

 

De la începutul lunii noiembrie, Primăria municipiului Alba Iulia are city manager. Funcția, echivalentă cu cea de viceprimar, a fost câştigată de Nicolaie Moldovan, singurul înscris la concursul cu două etape – proba scrisă și interviu.

Înființarea noului post a fost aprobată de consilierii locali în ședința din 9 iulie, iar pentru ocuparea funcției au fost vehiculate mai multe nume. Singurul care și-a depus candidatura pentru funcția de administrator public al orașului Alba Iulia este Nicolaie Moldovan.

Pentru a putea participa la concursul pentru funcția de city manager, un candidat a trebuit să îndeplinească cel puțin următoarele condiții: să aibă cetățenie română sau a altor stare membre UE, să cunoască limba română, scris și vorbit, să aibă vârsta minimă reglementată de lege, să aibă capacitate de exercițiu, să aibă o bună stare de sănătate atestată prin adeverință medicală, să aibă studiile corespunzătoare, să nu fi fost condamnat definitiv pentru infracțiuni împotriva umanității sau a statului.

De asemenea, candidatul a trebuit să îndeplinească unele condiții specifice de participare: studii de specialitate (Studii Europene absolvite cu diplomă de licență), perfecționări sau specializări prin studii post-universitare, vechime în specialitatea studiilor absolvite de minim 5 ani, exercițiu în domeniu minim 5 ani, cunoștințe de operare calculator, cunoașterea cel puțin a unei limbi străine de circulație internațională, la nivel mediu.

Funcţia de city manager provine din legislaţia anglo-saxonă şi se regăseşte în reglementările autohtone cu denumirea de administrator public. Potrivit Legii 215/2001 (Legea Administraţiei Publice Locale),  „primarul poate propune consiliului local înfiinţarea funcţiei de administrator public, în limita numărului maxim de posturi aprobate. Numirea şi eliberarea din funcţie a administratorului public se face de primar, pe baza unor criterii, proceduri şi atribuţii specifice, aprobate de consiliul local. Numirea în funcţie se face pe bază de concurs. Administratorul public poate îndeplini, în baza unui contract de management, încheiat în acest sens cu primarul, atribuţii de coordonare a aparatului de specialitate sau a serviciilor publice de interes local. Primarul poate delega către administratorul public, în condiţiile legii, calitatea de ordonator principal de credite“.

Funcţia poate fi ocupată prin concurs de orice cetăţean român care are cunoştinţe şi experienţă certificată în managementul serviciilor publice. Administratorul public nu este funcţionar public.

Citeste tot articolul pe alba24.ro

Citește mai departe
Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *