Suntem şi pe:

Articolele zilei

CTTA – probleme fără soluţii şi întrebări fără răspuns

Publicat

- 263 vizualizări

          În ultima vreme nemulţumirile legate de activitatea CTTA s-au înmulţit într-un ritm mai mult decât alarmant. Dacă promisiunea lor legată de montarea unui filtru pentru a reduce simţitor materialul sedimentar din apa potabilă ne face să fim încă răbdători, nu acelaşi lucru putem spune despre modul de facturare. La aceasta problemă vreau să ridic două chestiuni, ambele extrem de delicate financiar pentru buzunarul tuturor celor care încă mai pot plăti facturile CTTA.

          Prima chestiune este legata de apa pluvială care este platită de parcă fiecare din noi ar avea irigaţii pe proprietăţile dotate cu apa potabilă. În condiţiile în care precipitaţiile din această vară în Ocna Mureş abia daca au atins două linguri pe metrul pătrat, este cel putin aberant, ca să nu spun lipsă de respect si totală sfidare faţă de consumator să bagi în factură câte 2-3 mc pe lună la plată către clientul final. Dacă ar fi plouat câtă apă pluvială s-a băgat în facturi probabil ar fi fost un foarte bun an pentru agricultură.

            A doua chestiune care deranjează la factură este modul în care sunt trecute acele pierderi pe care le invocă CTTA. Sunt două variante pentru aceste pierderi.

            Dacă pierderile sunt pe conductele până la utilizatorul final (ţevi sparte, pierderi pe trasee, etc) este evident că aceste cantităţi pierdute nu sunt evacuate prin reţeaua de canalizare şi atunci nu văd motivul pentru care să plătim apă-canal şi pentru aceste cantităţi. Plătim eventual apa pierdută, nu şi evacuarea ei.

            Dacă aceste cantităţi facturate ca pierderi sunt furate (prin diferite metode, de diferite persoane, nu cred că e nevoie detalierea subiectului, sigur cei de la CTTA ştiu mai multe) atunci e de datoria CTTA să găsească pe cei care păgubesc societatea. Metoda folosită de ei pentru a-şi recupera pierderile ce apar prin furt se numeşte popular pedeapsă colectivă, fapt interzis de legile ţării. Nu poate fi nimeni obligat să plătească furturile cu autor necunoscut doar pentru că cel furat crede că e mai simplu să impute tuturor pierderile sale. Pedepsele colective de orice fel (punitive, fiscale, financiare, etc) pentru greşeala unuia sunt interzise.

           Cred că CTTA trebuie să îşi revizuiască urgent politica de facturare, pentru că ea este cea care arată în primul rând respectul companiei faţă de client. Atâta timp cât sunt facturate ape pluviale care nu au fost, atâta timp cât se facturează pe apă-canal apă care nu a trecut pe acolo, atâta timp cât CTTA nu este in stare să prindă hoţii care o păgubesc şi aplică pedepse colective, societatea prestatoare de servicii nu va avea nici o formă sau urmă de respect din partea populaţiei. Din contră, o astfel de politică cum e cea practicată acum nu poate decât să aibă efectul invers celui pe care îl doreşte CTTA de responsabilizare a consumatorilor.

            Probabil adevărul este undeva la mijloc, dar atitudinea de monopol şi de sfidare a consumatorului de către respectiva companie nu face decât să încingă spiritele si să ne facă viaţa mai grea. Cândva începusem să cred că CTTA poate fi un exemplu reprezentativ, în sens pozitiv, pentru prestatorii de servicii din micul nostru orăşel. Se pare că m-am inşelat.

              Păcat, mare păcat…

Citește mai departe
Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *