Articolele zilei
Trucuri Simple şi Eficiente de Marketing Digital de Care Trebuie să Ții Cont în 2022
Tendinţele de marketing digital se schimbă periodic şi în fiecare an apar strategii care trebuie identificate şi integrate atât în planurile firmelor mici, cât şi a celor mari. Doar în acest mod acestea pot face faţă competiţiei şi rămâne pe tabla de joc.
De asemenea, pentru că 94% din traficul organic este generat prin Google, afacerile trebuie să fie pe prima pagină a rezultatelor căutărilor, iar o agenţie de marketing digital ştie că acest lucru este esenţial pentru succesul în marketingul digital. De asemenea, ştie că Google nu vede bine decât site-urile care folosesc tehnici oneste şi depunctează site-urile care încearcă să folosească trucuri şi scurtături numite black hat.
Hai să vedem câteva trucuri simple pe care agenţiile de marketing digital le folosesc pentru a ajuta la clasarea cât mai bună a site-urilor şi atragerea de trafic.
Optimizarea strategiei de marketing pe e-mail
Mai bine de 80% din specialiştii de marketing au raportat o creştere a utilizării e-mailului în ultimul an. De aceea, îşi propun pentru 2022 optimizarea marketingului prin email. Dacă este bine conceput şi direcţionat, textul este concis şi captivant, marketingul prin email are cel mai mare randament al investiţiei pentru întreprinderile mici.
Cea mai mare provocare constă în segmentarea bazei de email-uri în funcţie de profilul utilizatorilor. Astfel, e-mailurile pot fi personalizate şi direcţionate adecvat şi vor avea mai mult succes. De asemenea, trebuie profitat de ocazii, sărbători şi reducerile de sezon pentru a trimite e-mailuri cu coduri de reducere. Se mai pot trimite e-mailuri de înştiinţare celor care au părăsit site-ul cu unul sau mai multe articole în coş.
Utilizarea formulei AIDA
AIDA înseamnă Atenţie, Interes, Dorinţa şi Acţiune şi este o formulă de succes în marketingul digital. Este o strategie care există din 1898 şi care încă funcţionează pe aproape toate canalele de marketing pentru a atrage atenţia şi interesul cititorului şi crea dorinţa de acţiune. AIDA se bazează pe sensibilizarea şi atingerea utilizatorilor şi oferirea de soluţii la problemele cu care se confruntă.
Abordarea marketingului în format video
Videoclipurile sunt în prezent instrumente extrem de valoroase în marketingul digital şi trebuie folosite cât mai intens în 2022. Studiile relevă că în 2021 aproape 82% din trafic a fost generat de videoclipuri, iar cifrele sunt în creştere.
Acum, cele mai populare tendinţe sunt videoclipurile live şi de marcă şi apar constant modalităţi noi de a implica publicul folosind conţinutul video. Videoclipurile live sunt interactive şi permit dialogul cu publicul în timpul sesiunii, ceea ce le face o strategie excelentă pentru firmele inovatoare. De asemenea, video-urile explicative, instructive sau descriptive pentru un produs sunt uşor de realizat şi necesită doar o cameră şi un microfon sau un smartphone.
Pentru a-şi atinge obiectivele şi a genera trafic, videoclipurile trebuie să fie bine gândite, să ofere informaţii interesante şi să abordeze problemele cu care se confruntă clienţii sau utilizatorii. De asemenea, pe YouTube, pentru a obţine cât mai multe vizualizări, ar trebui optimizate cu cuvinte cheie relevante. Titlurile trebuie să fie unice şi captivante şi să atragă atenţia.
Crearea de conţinut nou şi interesant
O strategie eficientă de marketing are în spate conţinut de calitate, nou şi interesant. Blogurile şi publicarea de articole pe diverse site-uri sunt necesare pentru a genera trafic, dar dacă nu oferi conţinut informativ şi atractiv, nu vor fi de folos.
Tot mai multe firme încep să înţeleagă importanţa interacţiunii cu publicul şi să ofere publicului conţinut nou care informează şi are valoare educativă. Crearea de conţinut care să atragă este posibilă prin chestionare, sondaje, concursuri şi alte metode care oferă publicului posibilitatea de a vota şi exprima părerea despre un subiect.
De asemenea, se poate folosi conţinut care rămâne pe site un timp limitat care creează sentimentul de urgenţă şi încurajează acţiunea vizitatorilor. Poate fi vorba despre un cod de reducere valabil pentru o scurtă perioadă sau despre un ghid care se poate downloada doar în această săptămână.
Recunoaşterea diferenţei dintre marketing şi branding
Cei care investesc în marketing online trebuie să înțeleagă diferența dintre marketing și branding. Marca este susţinută de logo-ul, designul site-ului şi imaginea creată prin mesaje şi postări pe toate canalele folosite. Pe scurt, marca sau brandul este modul în care publicul percepe afacerea.
Marketingul digital are în spate tactici şi strategii care consolidează eforturile de branding şi îmbunătăţesc mesajul mărcii. Multe companii mici au de suferit pentru că apelează la campanii de marketing care se concentrează prea mult pe produsul său / serviciul oferit, în loc să crească interesul pentru brand şi să cultive o prezenţă puternică pe canalele de social media.
Promovarea în mod agresiv a produselor şi serviciilor pe reţelele sociale nu ajută deloc la creare unei comunităţi de utilizatori interesaţi să urmărească activitatea firmei şi chiar are un impact negativ. Utilizatorii se simt sâcâiţi de reclame, aleg să le închidă şi să nu mai doresc ca în viitor să aibă contact cu acele firme.
Optimizarea SEO
Optimizarea pentru motoarele de căutare a fost, este şi va fi întotdeauna extrem de importantă. Este cea care susţine indexarea cât mai favorabilă a site-ului de către Google şi poziţionarea acestuia cât mai bine în rezultatele căutărilor. În timp ce tendinţele SEO continuă să se schimbe, Google face o diferenţă majoră între diferenţele dintre căutare şi intenţie, motiv pentru care utilizarea cuvintelor cheie adecvate devine esenţială.
Pentru a avea succes cu strategiile SEO, trebuie ţinut cont de clasamentul interogărilor şi realizată o analiză detaliată a concurenţei. Când vine vorba despre marketing online, metodele care au dat rezultate şi strategiile de marketing simple care au funcţionat în trecut, au rezultate remarcabile şi în 2022 şi trebuie luate în considerare.
Astfel, strategiile testate şi utilizate de marketing digital folosite în trecut oferă firmelor mici o ghidare eficientă în ceea ce priveşte strategiile pe care ar trebui să le abordeze pentru a avea rezultate bune. Cu toate acestea, nimic nu este bătut definitiv în cuie, iar strategiile se pot adapta şi schimba continuu pentru a obţine cel mai bun ROI.
Foto: https://pikwizard.com/