Suntem şi pe:
Clinica Sante

Articolele zilei

Ce este o campanie PPC? 10 Pași pentru campanii PPC de succes

Publicat

- 96 vizualizări

PPC vine de la Pay Per Click și este un model de marketing digital în care agenții de publicitate plătesc pentru anunțul lor de fiecare dată când cineva îl accesează.

Anunțul se afișează de fiecare dată când criteriile de căutare ale utilizatorilor se potrivesc cu cuvintele cheie pe care ți le-ai setat pentru anunțuri.

Aceste anunțuri apar pe paginile de rezultate ale mtorului de căutare pe care îl folosești. Dacă alegi o campanie PPC, poți să îți setezi diferite obiective, așteptându-te ca un utilizator online să facă click pe anunțul tău,  să îl transformi în clienți potențiali ca și cumpărători, să crești traficul pe site etc.

Ce este o campanie PPC?

Atunci când un agent de publicitate creează un anunț , acesta licitează pentru cuvântul cheie cu care dorește să publice anunțul respectiv. În afară de prețul licitat, platforma de publicitate verifică și alți factori, cum ar fi calitatea anunțului și linkurile adiacente, pentru a determina care anunț este mai potrivit să apară pe cele mai înalte poziții. Partea bună este că poți verifica performanța campaniei tale analizând diferite valori, cum ar fi afișările, clickurile, conversiile, dar și performanța anunțului pe diferite dispozitive sau locații. 

Afacerile aflate la început de drum în promovarea PPC se pot axa pe rularea de reclame Google ads sau pot apela la campanii Facebook ads.

Mai jos am pregătit 10 pași simpli care te vor ajuta să îți pregătești campanii PPC de succes.

1. Stabilește-ți obiectivele:

Dacă nu ți-ai stabilit obiectivele, campania ta este degeaba. Clarifică-ți ceea ce dorești să obții cu această campanie publicitară: vrei mai multe vizite pe site? Mai mulți abonați la e-mail? Mai multe vânzări? Stabilește-ți obiectivele înainte să treci la următorul pas!

2. Stabilește-ți bugetul:

Plata pentru fiecare click poate crește extrem de repede, așa că trebuie să te pregătești. Dacă nu dispui de un buget generos, trebuie să îți optimizezi campaniile constant, pentru a evita irosirea banilor. Ia în considerare industria, concurenții, dar și cuvintele cheie când îți stabilești bugetul.

3. Definește-ți publicul țintă:

Cui vinzi? Înțelegi nevoile publicului tău țintă? Definește-ți publicul țintă. Analizează platformele de socializare, grupurile de nișă, forumurile, descoperă mai multe despre interesele oamenilor cărora le vinzi și obține o perspectivă mai clară asupra publicului tău țintă!

4. Identifică cuvintele cheie valoroase:

Campania ta va fi un succes doar dacă reușești să alegi cuvintele cheie relevante care se potrivesc cu afacerea ta și cu nevoile publicului tău țintă.

5. Restrânge câmpul de cuvinte cheie negative:

În loc să risipești bugetul pe clickuri irelevante, asigură-te că le elimini, adăugând cuvinte cheie negative în campaniile tale. Acest lucru va ajuta la filtrarea oricăror potențiali clienți necorespunzători  care folosesc în căutările lor termeni de căutare similari, dar fără nicio legătură, astfel încât anunțul tău să fie afișat doar persoanelor care chiar ar putea cumpăra de la tine.

6. Identifică competitorii:

Dacă îți înțelegi publicul, profită de compararea afacerii tale în mod favorabil cu concurența, făcând anunțurile mai atractive pentru potențialii clienți.

7. Optimizează-ți landing page-ul:

Obținerea clickului este doar începutul. Dacă utilizatorii ajung pe o pagină care nu are legătură cu anunțul sau cu nevoile lor, nu vor sta prea mult pe pagina ta. Ca să îți optimizezi landing page-ul, alege cuvinte cheie cu o conversie ridicată, include grafică de calitate,  folosește un limbaj convingător și, bineînțeles, un call to action. Un landing page optimizat îți poate crește rata de conversie, transformându-ți potențialii clienți în profit.

8. Urmărește conversiile:

Efectuarea unei analize regulate a conversiilor te va ajuta să găsești cele mai eficiente cuvinte cheie și anunțuri, ceea ce va reduce pierderile și va crește investițiile în domenii care generează rezultate.

9. Concentrează-te pe canalele care contează:

Pentru unele afaceri, mai bine investești în campanii pe rețelele de socializare. Pentru altele, campaniile PPC sunt utile. Canalizează-ți eforturile pe cele mai profitabile canale pentru tine și businessul tău.

10. Învață de la concurenți:

În loc să-ți ignori concurența, încearcă să înveți de la ei. Poți obține informații care te vor ajuta să îți îmbunătățești propriile strategii și metode.

Citește mai departe