In conditiile pandemiei, firmele de curierat
sunt printre putinele afaceri care nu intampina probleme si au o evolutie
pozitiva. Tot mai multi oameni au descoperit recent posibilitatea de a face
shopping usor in mediul online. O veriga esentiala a economiei in perioada
actuala a devenit curierul, mai exact persoana care livreaza de la magazinele
online la domiciliu.
Printre marfurile comandate se numara si cele
traditionale, precum imbracamintea, electronicele si electrocasnicele, dar in
ultimele zile alimentele sunt din ce in ce mai cautate de catre cei care nu
doresc sa-si paraseasca locuințele. Acestia lasa in grija firmelor de curierat livrarea produselor atat de necesare,
avantajele fiind de ambele parti. Firmele vechi de curierat nu pot tine pasul
cu cererea tot mai mare, asa ca piata este deschisa pentru noi intreprinzatori
ce vor sa patrunda in acest domeniu.
Iata care sunt problemele cu care
s-ar putea confrunta:
Autovehiculele sunt pioni esentiali aici. Numarul lor trebuie sa fie ridicat, ceea ce poate sa creeze probleme unui businessman debutant. Managementul flotei de autovehicule ajunge sa fie o chestiune serioasa, care poate fi rezolvata si prin externalizarea sa. Exista firme care ofera serviciu de management al flotei auto in mod profesionist. Ele se ocupa de achizitionarea automobilelor, inmatriculari, asigurari, obtinerea de rovignete si de alte documente necesare pentru functionarea in buna regula a vehiculelor;
O alta problema este gasirea mainii de lucru calificata si cu experienta. O modalitate de evitare a ei poate fi angajarea unui numar mic de persoane experimentate, care sa-i invete si pe ceilalti secretele meseriei. Chiar daca salariile lor vor fi substantiale, se merita aceasta investitie, in caz contrar, ar putea sa apara nereguli majore in furnizarea coletelor catre clienti;
Concurenta acerba in domeniu ii obliga pe unii intreprinzatori sa nu tina pasul cu firmele vechi, care isi permit sa aplice tarife mai mici. Exista solutii pentru companiile noi prin care isi pot pastra cheltuielile reduse si chiar sa ofere servicii competitive. Un exemplu in acest sens este utilizarea autovehiculelor electrice, care consuma mai putin, ceea ce va duce la o scadere semnificativa a tarifelor;
In anumite sectoare economice curieratul nu a patruns prea mult, asa ca aceste nise pot fi utilizate de catre intreprinzatorii debutanti pentru dezvoltarea unei afaceri de succes. Furnizarea de alimente, legume proaspete sau produse fast-food nu a fost in trecut realizata prin intermediul curierilor, dar clientii au descoperit intre timp avantajele livrarii direct la domiciliu. Ar fi o greseala ca noile firme de curierat sa nu profite de oportunitate;
Folosirea unor echipamente la mana a doua poate parea atractiva unui afacerist debutant deoarece cu ajutorul lor ar face economii serioase. Totusi, ar trebui sa se gandeasca de doua ori inainte de a face o astfel de achizitie, masinile second-hand pentru curierat fiind instrainate de proprietarul anterior din cauza unor defectiuni grave, care ar putea dauna in mod semnificativ noii afaceri. Mai ales in acest domeniu unde punctualitatea este esentiala, o masina defecta ar putea da peste cap toate planurile, iar succesul in afacere ar ramane doar un vis.
In concluzie, un intreprinzator inteligent ar
trebui sa-si faca planuri detaliate pentru a nu da gres. Chiar daca pare simplu
sa puna pe picioare o astfel de afacere, exista anumite complicatii ce pot
aparea si de care trebuie neaparat sa se tina cont, altfel afacerea se va
indrepta din start catre faliment.